torsdag 24 april 2008

Idol 2008




I lördags var det Idoluttagning här i Karlstad, tusentals förhoppningsfulla, drömmande, skönsjungande (några bra, några mindre bra) hade samlats utanför Nöjeafabriken för att få sjunga upp inför juryn. Dagen efter när jag tar en morgonpromenad förbi så är det något på marken som fångar min morgontrötta blick. En LP-skiva. Jag tänker att det är nog någon som har lagt ner tid på att promota sig själv, men vem? Jag plockar upp den, och till min förvåning ser jag Frans på omslaget? Vår Frans som är den hårda killen från Norr som gärna lyssnar på hård och manlig musik, döljer det sig något under den hårda och skäggiga ytan? Mina tankar flyger iväg och försöker leva mig tillbaka till gårdagen. Antagligen har han stått i kön till Idol för att med sin salta blick, den uppknäppta men ändå instoppade skjortan, frisyren som han så varsamt har fönat dagen till ära. Den noga utvalda kostymen som han toppade med ett lite för smalt blänkande diamantbälte, och inte att glömma, bad boy halsbandet som sitter tajt runt halsen i sällskap med ett annat halsband som förhoppningsvis har en bild av ett lejon. Mina damer och herrar, låt mig presentera..Frans Paljett, Idol 2008.

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHA JAG DÖÖÖR!